Dags för färdighetsträning igen

Imorse var det segt på gymmet. Jag skippade simningen, jag var så jäkla trött och det kryllade av folk i badhuset så jag hade ingen lust att klä av mej där idag. Jag tar igen det på tisdag istället.

Imorgon börjar färdighetsträningen om. Startskottet blir en introduktion av "Att reglera känslor". Nu blir det riktigt svårt. Jag skulle behöva plocka fram min pärm med CAT-kit (Cognitive Affective Training) och ha det som stöd under det här avsnittet. Efter påsk startar vi igång "Att hantera relationer". Det kommer att bli en tuff, men förhoppningsvis givande, vår. 

Idag är jag nervös över hur bussåkningen imorgon ska gå. Det som brukar vara jobbigt med att åka buss är när det är mycket folk och jag ska köa och välja plats. Det är nog jobbigt i sej. Nu har LLT börjat med att rata kontanter och det innebär att man får betala på alternativa sätt. Efter att ha frågat runt så verkar det som om man kan betala med kort direkt på bussen. Om man inte får det imorgon så blir det problem, för jag har varken busskort eller kuponger. Det som gör mej orolig är att jag inte vet hur man gör. Så jag vet inte vad jag har att vänta mej imorgon. Det är en liten grej, men för mej så blir den stor. Det är i såna här situationer som jag ska använda mej av mindfulness.... Det går ju...sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0