Hela veckan

Jag vet inte vad som hände, det är flera dar sen jag skrev något här. Jag har fått lite mail om vart jag har tagit vägen, och svaret är; ingenstans. Jag har bara inte skrivit. Jag trodde att jag hade gjort det men tydligen så har jag... Glömt det?

I måndags startade färdighetsträningen igen. Det var lite annorlunda då psykologen som tidigare har varit huvudansvarig slutat och en annan av ledarna tagit över. Dessutom så var vi väldigt få. Början var seg. Det var många långa, tysta stunder och det kändes väldigt uppstolpat och inte så spontant. Sen hände något och plötsligt så blev det liv i diskussionerna och allt det där stela gav sej. Det var en bra gång. Fast jag hade glömt hur påfrestande det kan vara. Jag var ganska trött efteråt. Jag hade även sjukgymnastik den dagen så det tog väl lite extra energi.

I tisdags var jag och lämnade blodprov på vårdcentralen. Det var koll på medicinhalterna. Sen hämtade jag upp en påfylld dosett och drog på gymmet. 

I onsdags åt jag lunch med en kompis, var på närpsyk och avslutade dagen med att äta middag med en annan kompis. Det var också en ganska ansträngande dag. Det slutade med att jag sov över hos mamma och pappa. 

Igår fick jag besök av arbetsterapeuten. Vi skulle utvärdera det tyngre bolltäcket. Egentligen så var det meningen att jag skulle lämna igen det då eftersom det inte är intaget i sortimentet än och de ska försöka utvärdera med fler patienter om de ska ta in det eller inte. MEN. Jag fick veckans bästa nyhet! Jag fick behålla det. Arbetsterapeuten och hjälpmedelskonsulenten (som ansvarar för alla hjälpmedel) hade resonerat och kommit fram till att om det finns ett behov så skulle jag få behålla det. Jag hade kunnat krama henne! Efter mötet drog jag till gymmet, och efter det så följde jag med Sandra till Camilla för att se på hockey.

Idag var det dags för terminens första HUT. Jag har inte alls någon lysande dag. Det har känts struligt inom mej. Ute i ridhuset så gick det jättedåligt. Det var längesen jag var så stressad där som jag var idag. Men nu är jag hemma och ska försöka slappna av. Jag ska göra en paj och sen ta ett bad. Det får utgöra dagens ridå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0