Papperstjorv

Vaknade 5 imorse. Halv 7 gav jag upp och begav mej ner till föräldrarna. Nu är det snart dags för att ge mej iväg till vårdcentralen för att dela medicin. Sen ska jag teckna gymkort och köra ett pass. Resten av dagen står skriven i stjärnorna. Ikväll spelar Sverige semifinal mot Finland, och det hade varit kul att se om det inte vore så sent. Kanske tar jag mej en tupplur och då orkar jag kanske vara vaken. 

Jag har varit lite rädd nu igen. Det är lite jobbigt att få för sej att det befinner sej en yxmördare i lägenheten. Okej, det var väl dramatiskt, men jag menar att det känns som om jag har en inkräktare. Övertygelsen blir så stark att jag till slut inte vet vad som är verkligt och vad som är i mitt huvud. Jag brukar ändå kunna trösta mej med att det bara är i huvudet som det som jag är så rädd för pågår. Igår var det svårt att tala mej själv till rätta. Dessutom kröp taklampan omkring i taket. Jag tror faktiskt att det beror på mediciner och det är inget som jag blir rädd för. Det vet jag är bara i mitt huvud. Jag somnade rätt fort ändå. 

Det är rätt jobbigt att hålla koll på alla datum, intyg, möten och liknande när man knappt minns om man ätit idag eller inte. Det har varit tjafs med a-kassan under början av den här vintern, så min ersättning fördröjdes rejält. Nu är det fel i mitt läkarintyg, vilket jag inte alls hade uppmärksammat om inte min mamma sett det. Det fattas två dagar i mitt läkarintyg då jag blev sjukskriven på heltid. På kvällen den 13e blev jag inlagd. Innan dess var jag sjukskriven på halvtid och stämplade på resterande halva. Halvtidssjukskrivningen gick ut den 15e och då behövdes ett nytt intyg. Det läkaren har missat är att jag bara var sjukskriven på halvtid och istället för att skriva ett intyg från och med den 13e på heltid har han sjukskrivit mej från och med den 16e. Det innebär att jag på papper är sjukskriven på halvtid den 14-15e fastän jag låg inne då. Ett himla tjorv, eller hur? Jag är så trött på all den här byråkratin som man måste hålla reda på. Det går inte att bara lita på att alla intyg är i sin ordning. Det är viktigt att få ordning i det här eftersom jag måste lämna rätt uppgifter till a-kassan. Hur i hela friden gör dom som inte har anhöriga som hjälper till? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0