Informationsrädd

Det här med att ge mej själv mediaförbud när det gäller nyheter har öppnat ögonen på mej lite. I vanliga fall så läser jag tidningen flera gånger per dag men nu har det varit noll av den varan (bortsett från sportsidorna). Idag kunde jag inte hålla mej längre och smällde upp Aftonbladet på nätet. Jag fick direkt ångest. Det hade jag inte förväntat mej faktiskt. Jag har tyckt att det har varit lite överdrivet men uppenbarligen så suger jag i mej allt elände som faller i mitt knä. Det var lite samma känsla som när jag låg inne i somras när jag inte ens vågade kolla mailen. Då berodde det nog på att jag slapp utsättas för så mycket negativ information att jag på nåt vis blev "informationsrädd". Jag blev för trygg inom sjukhusets gråa väggar. Där begränsas allt åt en. Man har inget val. Jag inser nu att vissa begränsningar kan vara bra för en. Det kanske i mångt och mycket även handlar om gränssättning utifrån vad som kan vara destruktivt för en. Exempelvis så fick jag ett sms igår från en vän som inte mådde bra. När jag svarade henne så var jag väldigt kort och gick inte in i det hon skrev. Det kändes bra, men det var ändå lite jobbigt eftersom jag kände att jag negligerade hennes problem. Det är också ett exempel på att det kan vara bra att begränsa och gränssätta. Undrar hur många såna här saker jag har i mitt liv egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0