Att reglera känslor

Vi pratade om att reglera känslor idag på färdighetsträningen. Läxan går ut på träna på att minska sin kognitiva sårbarhet och veckans känsla är rädsla. Alla delar känns väldigt relevanta med särskilt delen om att tankar inte är sanna tror jag är mer aktuellt för min del. Det är lätt att hamna i de där tankefällorna som leder till ältande när man tror på sina egna tankar. Igår var en sån dag som jag ältade och ältade. Nyckeln är väl egentligen att ställa sej frågan; är det okej att göra fel?

Idag har jag haft det jättejobbigt efter hela den här grejen med min vad-det-nu-är-för-relation. Det är klart att det känns något när man avslutar något sådant. Vi har ju ändå setts i över ett halvår och vi har ju lärt känna varandra och skapat ett band. Det känns jobbigt. Och jag har varit lite ledsen. Men nu är det som det är, och det känns rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0