Allting har löst sej!

Idag visade sej vara dagen då en stor sten föll från mina axlar. Jag har varit på möte med Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Ja, jag blir utförsäkrad 15 mars. Jag trodde att jag skulle bli ställd på bar backe eller vara tvungen att friskskriva mej och på den vägen även vara tvungen att hoppa av mina behandlingar. Som tur är så visade det sej att jag kommer att få aktivitetsstöd (vilken baseras på min nuvarande a-kassa). Dessutom får jag hjälp via ett företag som jobbar med att utreda vilken arbetsförmåga personer med funktionshinder har. Ett möte hos dem är inbokat redan nästa vecka, tillsammans med min arbetsförmedlare. Det här företaget kommer i sin tur hjälpa mej med att strukturera upp en arbetsprövning hos BOJ. De tar dessutom hänsyn till mina behandlingar och jag behöver inte vara orolig över att det ska krävas att jag ska finnas på en viss plats en viss tid eller annars tappa ersättningen. Jag kan lugnt fortsätta med färdighetsträningen, HUT:en, sjukgymnastiken och träffarna på närpsyk. Allting har bara fallit på plats och löst sej. Jag har till och med säkrat min SGI utifall att jag skulle falla tillbaka i sjukpenning längre fram. Nu finns det bara en massa hopp om framtiden! Att inte behöva oroa sej... Ja, behöver jag säga hur mycket det är värt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0