Några dagars frånvaro

Sett film, hälsat på mamma och pappa, promenerat, lagat mat och varit på kärleksvisiter. Så har de senaste dagarna sett ut. Med andra ord så har det varit bra. Kärleksvisiterna är trevliga och avslappnade. Men det är många tankar i stil med "tänk om", "vad innebär det" och den oundvikliga "vad vill jag egentligen med det här?". Jag sätter inte allt det i samband med ångest. Men rent logiskt kan jag förstå att det kan skapa det. Men jag upplever inte ångest. Inte i stunden. Fast det är väl det som jag har lite svårt med, att förstå mina känslor och tankarna knutna till dem. Särskilt gällande relationer. Jag känner mej lite vilsen.

I vilket fall som helst så var det färdighetsträningen chapter two idag. Det känns inte alls på långa vägar lika jobbigt som ifjol. Däremot så förväntade jag mej att mindfulness - som är inriktningen den här perioden - skulle vara lite lättare än vad det har visat sej vara. Jag är ganska imponerad av de andra. Både av de som varit med tidigare och de nya. De verkar vara så avslappnade. Det får mej att slappna av en aning också. Det är väldigt tryggt med den attityden i rummet. 

Sen är det en sak till också. Jag har börjat dra mej från att skriva här. Därför har jag inte skrivit på några dar. Det blir jobbigt för att jag inte vågar uttrycka sådant som jag tror att jag egentligen skulle behöva uttrycka. Jag vågar inte för att det blir för verkligt. Jag vågar inte för att jag är orolig över vad konsekvenserna skulle kunna bli. Jag vågar inte för att jag inte vill prata om det. Det är lite tråkigt. Det här är annars ett forum där jag har kunnat spy ut det mesta. Jag kanske tar mej samman och hittar tillbaka till det igen. Det är min strävan i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0