Mål!

Jag hittade en dagboksanteckning från början av 2008. Troligen så hade jag en bra period med mycket driv. I vilket fall som helst så var det väldigt roligt att läsa! Så här skrev jag;

"Jag vill...

..gifta mej. Köpa ett hus. Skaffa barn.

Jag vill göra mej fin. Gå ut. Dricka öl och dansa hela natten lång.

Jag vill åka pulka och dricka choklad ur en termos. Förfrysa fingrarna och värma tårna vid en brasa.

Jag vill måla på en stor, stor duk hur jag ser på världen just denna dag, till tonerna av den musik jag önskar just precis då.

Jag vill sitta i en löjligt stor fåtölj med en tjock filt, omgiven av tända ljus, med en stor mage där det växer ett litet liv. Jag vill kolla på Jeopardy och bli serverad te och somna innan 9-filmen börjar.

Jag vill resa och uppleva saker. Äta nya rätter som ger mej turistmage. Jag vill bryta mej in i hotellets pool efter stängning och ha sex i skydd av skuggorna.

Jag vill lära mej att dyka. Spana in allt som finns under ytan. Utanför Australien. Mexiko. Afrika. Jag vill fan bli skillad på det.

Jag vill vakna på vardagsmorgonen och känna att det ska bli grymt jävla roligt att gå till jobbet denna dag, för jag kommer att lära mej nya saker. Jag vill känna att jag kan och att jag trivs.

Jag vill..."


Och när jag läser det här så ser jag att alla de här sakerna vill jag fortfarande. De är mina målsättningar. De är skälen till att jag ska kliva ur den här sjuka bubblan som jag lever i.

På tal om steg i rätt riktning, idag ringde arbetsterapeuten! Nästa torsdag ska vi prova täcken på vårdcentralen! Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0