Nojar

Det är en lättnad. Det är det. Vardagen är ändå lite grinig och nyckfull. Jag har lite problem med att hantera ångest. Dessutom så har jag haft konstant huvudvärk i mer än en vecka nu, och det gör mej extra sårbar för alla tankefällor. Det är inte hälsosamt att ligga halva dagar i mörker. 

Jag hade väldigt svårt att sova igår. Sista gången jag tittade på klockan var den över 2. Jag var rädd. Det var otäckt att vara ute med hunden i mörkret. Jag är nog lite mörkrädd. Det är väldigt energikrävande att bete sej som om man hade ögon i nacken. Det ger ökad ångest att inte kunna slappna av när man är ute. Sen var jag ju tvungen att kontrollera hela lägenheten. Under borden, bakom gardiner, bakom soffan, under sängen, i garderober, i badkaret... Ja, det är väldigt tröttsamt och gör mej bara mer rädd. Det positiva är att jag bara gjorde det en gång. Fastän jag låg som på nålar i sängen och ville gå ut och göra om det. High-five på den!

Fick förresten tag i de där vinterskorna som jag vill ha! Dessutom billigare än i butik. Med det sagt så bereder jag väg mot sängen och mörkret. Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0