Ett liv värt att leva

I måndags gick färdighetsträningen ut på att träna på andning. Vi gick ner i gympasalen och fick prova på olika andningsövningar. Ståendes, gåendes, sittandes och liggandes. Syftet var att lära sej några knep som man kan använda sej av för att stå ut när det är svårt. Det kan hjälpa att välja att lägga hela ens uppmärksamhet på andningen och på så vis dämpa infernot av tankar som flöder inom en när det är svårt. För att inte tala om att försöka behålla en naturlig andning, som annars kan tendera att bli ytlig eller intensiv. Det i sin tur gör att man blir ännu mer ångestfylld. Så, andningen är viktig. Det var lite konstigt, för jag var helt övertygad om att jag inte varit med förra året då vi gjorde de här övningarna. Inte ens när jag stod i gympasalen så kunde jag dra mej till minnes att jag var med. Men när vi började med en gående övning och jag samtidigt såg klockan, kände jag plötsligt vagt igen mej. Jag minns att den där klockan drev mej till vansinne, tickandet var outhärdligt och jag slet ut batterierna. Det måste ha varit väldigt jobbigt för mej under den perioden eftersom jag inte minns mer. 

Det är konstigt hur något som varit så svårt varit en början på något som visat sej gör mej starkare. 

Closing time
Time for you to go out to the places you will be from
Closing time
This room won't be open till your brothers or your sisters come
So gather up your jackets, move it to the exits
I hope you have found a friend
Closing time
Every new beginning comes from some other beginning's end
(- Semisonic - Closing time)

Tips! Lyssna på P4 Norrbotten imorgon mellan 15 och 16:30. Det är ett reportage om HUT:en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0