Que te pase bien!

Helgen har varit kaotisk. Men jag drar det eländet en annan gång. Den här dagen har nämligen varit fantastico!

Jag har varit och träffat min handläggare på arbetsförmedlingen idag. Det var idel goda besked. Jag presenterade idén om arbetsträning på Brottsofferjouren och lämnade projektbeskrivningen hos henne. Hon tyckte att det lät jättebra! Det som händer nu är att jag ska boka en tid hos BOJ och prata om hur det skulle kunna se ut, vad det innebär att arbetsträna där och vad det innebär för dem i mer detalj. Sen ska det utses en handledare och några papper måste skrivas på för att arbetsförmedlingen sen ska ta ett beslut om arbetsträning. Målet är att jag ska klara av att arbetsträna 50%, men att jag ska börja försiktigare. Det andra vi pratade om var vikten av att arbetsförmedlingen fick ett läkarintyg för att kunna ge mej eventuell handikappkod och sånt. Så nu måste jag ta reda på vart de ska skicka förfrågan om det. Det sista var att upprätta en ny handlingsplan. Så nu är allt förberett, nu är det bara att komma igång! Jag var så glad när jag kom ut därifrån! Jag längtar efter att få komma igång med en sysselsättning och det vore ju hur bra som helst att kunna hålla på med något där jag har nytta av min utbildning.

På eftermiddagen begav jag mej till Närpsyk för veckans färdighetsträning. Vi var väldigt få, bara fyra stycken, idag. Det var ett svårt avsnitt. "Småleende". Jag hajade inte förra året och jag hajar fortfarande inte. Jag koncentrerar mej mer på hur kroppen fungerar än på att föreställa mej något som gör mej glad. Jag ska öva på det där den här veckan som följer, men om det inte fungerar så tycker jag inte att det gör så mycket. Det är så mycket annat som är verksamt i färdighetsträningen och jag känner att jag kan luta mej mot det istället. Förresten så vet jag inte om jag har länkat till någon info om färdighetsträningen tidigare, så nu gör jag det här

Idag fick jag en väldigt uppskattad present av min pappa. Jag fick en tvättmaskin. Förstå hur mycket det kommer att underlätta i planeringen av min vardag. Han är verkligen, verkligen snäll. MediaMarkt har haft premiär här i Luleå idag, och de sålde en tvättmaskin för 1500 kronor. Tusen, tusen tack till min pappa! Det var verkligen inget som han hade behövt göra. 

Nu sitter jag hos mina föräldrar och är bjuden på middag. Kräftsoppa. Så idag är en riktigt bra dag! Önskar er en minst lika bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0