Aktiv helg och lediga kommande dagar

Jag har haft en helt suvve helg! I fredags så fixades Tysons tårkanaler. Det gick jättebra. Det visade sej att tårkanalerna både uppe och nere på bägge ögonen var igenstockade. Så det var sämre än jag trodde. Nu är dom öppna, han har fått medicin och nu kommer han säkert att få det bättre i båda ögonen. Veterinären var underbar!

HUT:en var också fantastiskt bra! Vi var tre patienter den här gången. En var sjuk och en annan har hoppat av, så det kommer mest troligt komma in en ny i gruppen inom kort. Förra året hade jag tyckt att det hade varit jobbigt med en ny, men nu så bryr jag mej inte. 

På kvällen var jag, Lisa, Vix och Mats på AllStar och åt. Och åt, och åt. Vi drack nån öl, filosoferade och såg en riktigt tråkig fotbollslandskamp.

I lördags så var jag fruktansvärt trött. Tyson hade hostat och varit allmänt orolig under natten. Jag anar en viss risk för kennelhosta... På kvällen åkte jag till Vix och Mats. Som vanligt så åt och åt och åt och åt vi. Var inte hemma förrän vid midnatt. Idag har jag varit hos mamma och pappa för att fira farsdag. Jag och Mattias tittade lite hockey. Det är fint att få lite tid med honom, då han är den som jag litar mest på av mina syskon. Vi är ganska lika tycker jag. När jag blev sjuk i våras så blev han väldigt känslosam. Han började gråta. Jag vet ju såklart att mina syskon tycker om mej. Men jag blev ändå förvånad när jag hörde det. Jag kommer ihåg när jag var liten, och min bror var i 16-17-års åldern (vilket gör mej till 4-5 år) och han och hans flickvän gjorde slut. Han var helt knäckt. Han grät och grät, för mej kändes det som att han grät i en evighet. Jag minns ångesten jag kände när han var så ledsen. Vi stod varann nära. I vilket fall så var tjejen inte ärlig mot honom under deras relation. Han fick höra konstigare och konstigare saker från sina kompisar, och han har själv sagt att det var just det som var det värsta. Att ha litat på någon som missbrukade det så totalt gjorde att han inte hade en relation på flera år efter det. Och det var nog lite det han försökte prata om ikväll. Det var jättekonstigt, men som gripet ur luften så började han prata om att även om man varit med någon som bedragit en så kommer man så småningom att träffa någon som inte gör så. Och att det inte handlar om en själv egentligen. Det här var nog något han tänkt på, för det blev så himla märklig tajming. Jag tror att jag förstår vad han försökte säga och det uppskattades. Även om det för min del inte är aktuellt på en fläck.

Imorgon blir det full rulle, men sen är jag "ledig" fram till fredag då det är HUT igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0