Hör mej!

Det här med medicineringen är jag riktigt orolig över nu. För det första så har jag inte koll på vad jag äter eller hur planeringen ser ut kring min utslussning och min medicinering. För det andra så blev det så jävla tjorvigt igår. På förmiddagen ville en skötare prata med mej om hur jag mår. Så vi satte oss inne på mitt rum och jag berättade att jag har ångest, och om att jag pendlar väldigt mycket mellan att vara väldigt uppvarvad och bli väldigt nere. Sa också att jag ibland undrar om jag egentligen skulle vara på den låsta avdelningen för att jag är så oberäknelig. För mej är det tydligt att jag mår dåligt, det känns som om det skriker om mej, men skötaren säger att hon aldrig kunnat ana att jag mår dåligt. Hon tyckte att vi kunde prata med sjuksköterskan om att få vid behovsmedicin.

Jag satt i allrummet när sjuksköterskan kom och ville prata med mej. Jag berättade hur jag mådde, och han pratade om att att det viktiga när man har ångest är att lära sej att stå ut med den. Jag skulle få en Lergigan, för något annat ville han inte ge mej. Så jag satte mej i allrummet igen och väntade. Och väntade. Och väntade. Han kom och fikade, sen försvann han igen. Jag gick på toa och när jag kom tillbaka så berättade en annan patient att han hade velat ge henne min vid behovsmedicin. Behöver jag ens säga att han aldrig kom tillbaka? När de hade skiftbyte och den andra sjuksköterskan kom vid kl 14 med Lergiganen som jag hade stående, så var jag så uppvarvad att jag hade ont i kroppen.

Så fortsatte dagen, upp och ner, upp och ner. Det är ett rent helvete att leva. Jag tycker att jag berättar mer nu än tidigare, men det känns som om jag inte blir hörd. Jag förväntar mej inte att de ska trolla bort ångesten. Jag vill bara få nån typ av respons.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jobbigt att du ska må så dåligt och att du inte blir hörd. Insidan syns ju utanpå. =/



Jag läser det du skriver och tänker på dig. Hoppas det blir bättre snart!



2011-05-22 @ 20:53:41
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Christian

Tyvärr syns ju inte alltid insidan utanpå. Själv isolerar jag mig i mig själv när jag mår dåligt. Men kan vid behov prata och vara trevlig mot människor, svara på frågor osv. även om jag stänger av telefonen och låser in mig.

Även inom psykvården fokuserar man så mycket vid det yttre och man lyssnar på folk först när det är för sent, då man kan se att någon skurit sig eller dylikt.

Känner du att något "allvarligt" är på gång eller kan det vara en rädsla/oro för att bli utsläppt igen?

2011-05-23 @ 16:04:41
Postat av: Christian

För mig finns det dessutom inget värre än att prata med en läkare om hur jag mår och han erbjuder en antihistaminer! Det är som att erbjuda någon med sömnbesvär ett glas varm mjölk.

2011-05-23 @ 16:14:35
Postat av: Hålla andan

Jag vet faktiskt inte. Det kan nog vara så att jag är lite rädd för att gå ut i vardagen igen. Att jag tror att det är farligt, fast det egentligen är jag som "gör" det farligt. Jag vet inte.



För mej har Lergigan funkat jätte bra. Det är nog olika från person till person..

2011-05-23 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0