Hjärtinfarkt

Det hände något jobbigt på färdighetsträningen idag. Vi gjorde en mindfulnessövning där vi skulle känna efter hur det kändes runt hjärtat och i hjärtat. Sedan skulle vi tänka på någon som vi älskar. Som vi blir glada över att se. Jag tänkte såklart på hunden. Det kunde vara en människa eller ett djur. Hur kändes det? Det stack i hjärtat. Eller det kanske var bredvid? Jag vet inte, var sitter hjärtat, mer precist? Sedan skulle vi tänka på denna någon och tänka att den älskar en. Där strandade jag! Suicidtankar och planer. I med en stesolid. 10 minuter senare hade det gått över och det gick jättebra resterande tiden på färdighetsträningen. Vad hände där? När dom där tankarna kommer så vet jag att det kan bli farligt. Så länge det jag är i en skyddad miljö så går det bra, då hinner dom gå över. Men om jag inte är det, då vet jag inte om jag skulle ha impulskontroll eller inte.



Vi startade upp med ett nytt avsnitt idag, att hantera relationer. Gick igenom att relationer är värdefulla för människan att må bra, att de är sårbara och att de är svåra. Läxan till nästa gång är att reflektera över mitt sätt att relatera till andra. Det här kommer inte att bli lätt. Vet inte hur jag ska orka ta itu med det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0