Att göra våld på sej själv

Självskadebeteenden, självskadebeteenden, självskadebeteenden. Jag har inte ens vetat om hur många sådana jag faktiskt har. Sådant som jag gör utan att ens ha reflekterat över det. Jag sliter sönder fingrarna så jag får stora sår. Jag våldar i mina leder så ligamenten går sönder. Det har hänt att jag skurit mej. Legat med personer jag inte brytt mej om. Det där är konkreta självskadebeteenden. Så finns det dom där som är mer subtila, som sker på insidan. "Jag duger inte". "Jag är värdelös". "Jag kommer aldrig klara det". "Jag har ingen plats". "Jag är trängd". "Jag är fånge". "Jag är ensam". "Jag räcker inte till". Våldet tar aldrig slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0