1, 2, 5, 6....nej, 1, 4, 5, 2....nej, 1, 2, 3...

Oro inför framtiden. Störd av tankar på det förflutna. Kamp med att klara nuet. Det går inte att göra allting samtidigt, men jag försöker och det gör att jag inte någonsin gör några moment klara. Det är samma sak med exempelvis vardagssysslor. Städa. Dammsuga halva hallen, för att inse att jag måste plocka undan reklamen från golvet, som jag såklart måste sortera, och OJ, läsa. Just ja, dammsuga var det, men det är bäst att jag bär in disken från vardagsrummet innan, så jag kan torka av bordet innan jag dammsuger där, annars måste jag avbryta dammsugningen eller till och med dammsuga om. Och ooops, i soffan låg visst ett par smutsiga tröjor, de ska till tvättkorgen, var faaan la jag nu dammtrasan? Är det någon som på allvar tror att det någonsin blir städat hos mej? (Givetvis blir det det, men... Det tar lite extra tid, ork och resultatet blir en överbelastad hjärna med kaos som rasar både inom mej och i min stackars lägenhet.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker det är prefekt att städa sådär. Hipps vipps är allt klart samtidigt! ;) Fast å andra sidan städar jag inte speciellt ofta! :P



Jakob frågade en gång då jag städade att vem är det som skall komma.



Haha, busted! ;)

2011-03-17 @ 21:17:12
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Hålla andan

hahaha! ur barns munnar... ;)

2011-03-17 @ 21:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0