Körkort och hjärtklappning

Hjärtat har nästan hoppat ur kroppen på mej idag. Kroppen lever sitt egna liv. Jag har fått brev från Transportstyrelsen idag. Mitt körkort är belagt med föreläggande om läkarintyg (eller nåt liknande) på grund av medicinerna jag äter. Vartannat år måste jag lämna läkarintyg på att läkare bedömer att jag har tillräcklig körförmåga utifrån min sjukdom. Det är alltså inget som har inträffat utan det är helt enkelt bara dags för att förnya det. Det känns jävligt jobbigt. Nu är jag orolig över att dom kommer dra in mitt körkort eftersom jag har varit så dålig sista tiden. Det känns inte alls bra. Att jag inte kör just nu beror på att jag inte har mått tillräckligt bra, men det är mitt eget beslut. Det är ingenting som jag ens diskuterat med läkare om. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir strul med det här också! Du-dunk, du-dunk, DU-DUNK! Hjärtat kommer att stanna.

Kommentarer
Postat av: Christian

Åh nej vad skall man då göra när det är mörkt och ensamt om inte köra en vända. Jaja du får börja cykla helt enkelt. Tog de kortet ifrån dig direkt nu eller skall en läkare avgöra något för i år?



Själv behövde jag en adrenalinkick idag och gasade upp hojen i 260 km/h bara för att känna att jag lever. Det är då överlevnadsinstinkten sätter i och man vill leva igen :-)



När flyttar du hem igen då? Går raka vägen tillbaks till jobbet eller blir det en liten paus, vad jobbar du med förresten om man får fråga?

2011-06-03 @ 20:58:42
Postat av: Christian

Stannade hjärtat? Blev så tyst.

2011-06-04 @ 16:47:33
Postat av: Hålla andan

De har inte tagit kortet, det har inte hänt något eller så, utan det är bara det att jag har ett föreläggande om att lämna ett läkarintyg på att jag har körförmåga. Om jag inte har lämnat in det inom 2 månader och/eller om läkaren anser att jag inte bör köra bil så återkallas det. Men jag hoppas att det inte blir nåt sånt tjafs...



Jag flyttar nog hem i veckan nån gång. Har nattpermis idag, det känns bra. :) Jag går raka vägen till arbetslösheten. :S

2011-06-04 @ 19:18:51
Postat av: Hålla andan

..och nä, det slår än. :)

2011-06-04 @ 19:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0