Skärpning

Jag vaknade upp som ett vrak imorse efter att ha sovit drygt två timmar. Jag hade varit på middag med några kompisar och var hemma vid halv tolv, men jag kunde inte för mitt liv sova. När jag slog upp ögonen vid åtta för att äta frukost, rasta hunden och besöka vårdcentralen så lovade jag mej själv att jag inte ska sätta mej i situationer som gör att jag hamnar på avdelningen igen. Där hamnar jag om jag håller på såhär. Jag ska inte tillbaka dit. Idag har jag ätit, sovit och ikväll blir det en tidig kväll. Jag ska inte tillbaka dit. Aldrig nånsin. Så nu tar jag mej i kragen! Klart att jag blir vrakig som jag håller på. Klart att jag inte mår så bra när jag håller på såhär. Det är bara att välja, ska jag ramla tillbaka eller ska jag börja falla framåt istället? 

Efter det löftet fick jag en maskin tvättad, ett viktigt mail till Transportstyrelsen skickat och köket städat. Se, jag kan om jag bara bestämmer mej och strukturerar upp det. Och det tog inte lång tid.

Och på tal om brödrost, så kom jag in på de kurser jag sökt till hösten på universitetet. Jag är antagen till 6 av 7 sökta. Så får jag godkänt från FK så kommer jag nog läsa något. Kanske. Om det funkar i övrigt också. Det skulle ge mej lite känsla av att göra något nyttigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0