Middagsplaner

Bjöd in till middag på onsdag. Lite konstigt att göra det redan idag, två dar innan. Jag brukar ha svårt att ta initiativ och planera något, och särskilt i förväg. Vi har lärt känna varann rätt väl, hon och jag. Det är naturligt när vi gör något tillsammans. Vi funkar på liknande sätt. Det ska bli jätteroligt! Fotboll, käk och en massa toksnack. Längtar!

...och på torsdag är det min tur att bli bjuden på middag! Hos en gammal gymnasiekompis och "en hemlig gäst" som han uttrycker det. Lite lurigt det där! Undrar vem det är.

Jag har varit okarakteristiskt social sista tiden. Fastän jag mått riktigt jävla pyton ibland. Har jag inte varit hos nån av damerna så har jag hängt med nån kompis eller hälsat på familjen. Det är ovant, och det tar nog ganska mycket energi. Energi som jag kanske måste fördela på ett bättre sätt. Det blir lite forcerat. Jag rusar genom dagarna. Därför tog jag lite time out idag. Jag avbokade dagens planerade besök hos min bror som har flyttat. Och så vilade jag. Det var mer eller mindre efter pistolhot från min kropp för jag somnade först på morgonkvisten. Så jag har vilat - utan att sova - och gått efter rutinerna. Promenad med vovman, äta, vila, duscha och lättare hushållsysslor. Och nu sitter jag här och är trött. Till freds med dagen där jag klarat de mål jag satt upp; att följa rutinerna och tillgodose behovet av vila. Nu ska jag krypa ner och sova tills klockan ringer vid 7 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0