Jag är arg

Sveket

"Du stal min barndom och ungdom
Du knäckte mitt självförtroende
Du tog min värdighet ifrån mig
Du krossade min självbild
Du tog min trygghet och glädje ifrån mig
Du förstörde min tillit till mig själv
och förtroendet till andra människor

Du tog ifrån mig nästan allt
förutom min inre kraft
Den kunde du inte stjäla
Med den kraften byggde jag upp
mitt självförtroende och värdighet
Jag plockade upp skärvorna
och lagade min självbild
Då kom äntligen tryggheten och glädjen
in i mitt liv"
- Ann-Christin Stålhammar

Till och från är jag nog ganska arg. Fastän jag hela tiden hävdar att det inte finns nån ilska kvar. Jag är arg för att det varit tillåtet att använda min kropp. Jag är arg för att inga vuxna fanns där för mej. Jag är arg över att jag tilläts offras för husfridens skull. Jag är arg för att jag lärt mig att allt jag duger till är att tömmas i. Jag är arg på mej själv för att jag har levt efter den regeln och låtit människor komma till och lämna min kropp.
Jag är arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0