Shopping

Den här kvällen ska bli skönt lugn. Dagen började lite struligt. För det första så har jag sovit dåligt. Klockslaget 5 verkar vara magiskt. Det är vid den tiden som jag vaknar. Denna gång berodde det på en mardröm. Halv 10 hade jag medicindelning på vårdcentralen hos distriktsköterskan och eftersom att doser har förändrats och det har tillkommit en medicin så var jag tvungen att besöka apoteket innan. Väl på apoteket så var det något slags datakrångel så jag var där i drygt en halvtimme. Sen skulle jag vidare till distriktsköterskan och när hon delar medicin så visar det sej att det stod fel dos av Seroquelen på medicinlistan. Det slutade med att jag fick åka tomhänt in till stan för att sedan återvända vid slutet på dagen eftersom det tog tid att lösa det med läkaren. Det innebar att jag blev sen till min tid på närpsykiatrin. Jag avskyr att vara sen. Men det var inte så mycket att göra åt det, och det blev ju ingen katastrof för det heller. Den här typen av strul brukar vara ganska så stressande, men det gick bättre än vad det brukar. Bra!

Jag åt lunch med min mamma och min kusin, och sedan blev jag följeslagare på stan. Igen. Jag gick inte lottlös efter stadsvändan. Jag köpte en finare svart topp och en större svartglittrig tröja. Nyårstassen är således klar. Efter att ha hämtat medicin och varit förbi hem för att hämta lite saker så landade jag i soffan. Nu tänker jag inte röra mej härifrån bortsett från när Tysse behöver ut. 

Jag måste säga att jag längtar hem en hel del. Till mitt eget. Men jag har kommit överens med mina föräldrar att jag ska bo här till efter nyår. Det gör jag mest för att lugna dem, men det är faktiskt ganska tryggt för min del också. Imorgon ska jag nog promenera hem och göra ett städryck. Det blir morgondagens äventyr. Det och möjligtvis ett besök på Djurmagazinet.

Från och med idag ska jag inte läsa tidningar i ett försök att begränsa negativ information som kan påverka mitt mående. Detsamma gäller film, nyheter och musik. Musik blir det svåraste. Inte för att avstå utan snarare för att kategorisera vilken musik som kan vara tungsint. Det är svårt. Men nu ska jag inte göra värsta grejen av det, då blir det nog jäkligt tjorvigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0