Rädd för cancer

Nu är jag lite orolig. Imorse kröp det fram att mamma är väldigt öm i nedra armhålan mot bröstet. Hon har tydligen haft det hela hösten. Idag så har hon bokat tid på vårdcentralen till på fredag. Jag tänker ju direkt på det allra värsta, bröstcancer. Det känns väldigt jobbigt. Min gudmor dog i bröstcancer julen 2007 och det var ett helvete att ta sej igenom. Och mamma.. Ja, det är ju mamma.

Idag har Tyson fått min odelade uppmärksamhet. Vi har varit på sedvanlig prommis och haft fri lek. I julklapp fick vi en hundbur att välja ut själva, så idag var vi på Djurmagazinet och hittade en helt perfekt stålbur. Bra storlek för honom, passar i bilen och det finns öppning både på kortsida och långsida. Nu börjar inskolningen med att göra buren till en attraktiv plats. Han verkar redan ha accepterat den så det kommer nog inte bli några problem. Sen blev jag, mamma och pappa bjudna på middag hos syrran. Hon har två katter och därmed en snuskig kattlåda som i Tyson ögon är det allra smaskigaste som finns. Givetvis så var han där och kom ut med kattsand och exkrementer över hela sej. Det blev tvångsbad och tvångsföning, och väl hemma även tvångsborstning av tänderna. Det gäller att ha humor som hundägare. 

Annars har dagen varit lite upp och ner. Jag har haft en hel del ångest. Jag sätter det samman med handlingen på Storheden och middagen hos syrran. När det blir för rörigt så vacklar jag lite. Nu känns det bättre.



Tyson efter tvångsbadet. Sur.

Kommentarer
Postat av: 1056

Mor dog i cancer, mormor lika så, min far och en broder har haft det. Jag går ALDRIG till läkaren om jag inte skulle trava in på akuten med ett ben i en påse eller så.

Dock har jag mängder av symptom (som inte är psykiska). Vill inte veta. Ser det mera som ett slags befriare om det nu skulle vara något. :)

2011-12-29 @ 07:14:38
URL: http://heltsnurrig.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag förstår det, att du inte går till läkaren. Det skulle nog inte jag heller göra om jag hade haft så mycket sjukdom runt mej. Det måste vara läskigt. Tråkigt att höra att dina nära drabbats så.



Jag går inte heller så gärna dit. Särskilt eftersom det ofta slutar med att det nog är psykosomatiskt. Då känner jag mej lite dum eftersom att jag då tagit upp tid som hade kunnat gå till någon som är "sjuk på riktigt".

2011-12-29 @ 09:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0