Vovven på sjukhus

Jag är på världens sämsta humör. Var och lämnade Tyson på Djursjukhuset. Att komma ut med ett tomt koppel var jätteobehagligt. Som tur är så får jag hämta honom i eftermiddag. Jag är allt lite orolig i alla fall. Ganska väldigt orolig. Det blir en svårare operation än en vanlig kastrering eftersom dom måste öppna buken och leta igen ena testikeln. Jag ser alla möjliga tänkbara komplikationer, den ena värre än den andra. Känns så himla tråkigt att han inte ska få leka på en månad. Bara koppelpromenader. Det är länge för en busig liten kille. Får se om han börjar hitta på en massa rackartyg. Är aningens orolig över kostnaden. Den här veterinären trodde inte att det gick på försäkringen trots att den förra veterinären rekommenderade det av medicinska skäl. Kanske går det på dolda fel-försäkringen. Hoppas nu att det inte blir en massa tjafs om det. Jag orkar inte tjorva med sånt där. I slutändan är det ju Agrias skadereglerare som avgör. Får prata med uppfödaren.

Höll inte på att ta mej upp! Jag låg och pratade ända fram på småtimmarna. Inte så bra att få så lite sömn och det är väl kanske därför som jag är tjurig. Men ibland blir det sådär, att har man börjat prata så rinner tiden iväg. Hade en mardröm om cellprovstagningen idag. Jag drömde att det gjorde jätteont. Jag ser inte fram emot det. Inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0