Späckad dag

Åkte till bortaplan igårkväll trots att det blev lite sent. Det var skönt. Dega i soffan och prata. Tog faktiskt upp det här med att jag betedde mej konstig natten innan. I såna situationer så blir jag orolig över att den andra ska tycka att det är obehagligt eller att jag är konstig eller bli rädd för att vara med mej. När jag är nervös och känner mej dum så är det väldigt skönt att mötas med lugn. Hon berättade att jag hade varit orolig och uppvarvad efteråt, men att det gav sej efter en stund och då hade jag somnat på studs. 

Imorse väckte Tysse oss genom att ihärdigt krafsa på dörren. Helt otroligt att det kan rymmas så mycket kiss i en så liten hund! Han är en riktig skvättare... Det är nog dags att klippa bollarna once and for all. Jag har varit lite trött hela dan, och med tanke på att jag ska till tandläkaren okristligt tidigt imorgon så behöver jag göra en tidig kväll. Det blir fullt ös imorgon. Ska till sjukgymnasten och till arbetsförmedlingen också. 

Jag har varit riktigt rastlös idag. Jag har varit tre gånger på Storheden. Utan att egentligen ha något ärende... I och för sej så gjorde jag inga stora inköp. Det jag egentligen behövde fanns inte. Köpte blåbär så jag kan lägga min energi på att baka ikväll. Jag går från det ena till det andra. Behöver städa men jag gör aldrig nånting klart. Flyttar mest runt röran. Jag kanske behöver varva ner, krypa ner i badet och försöka dämpa farten på tankarna lite för jag vet av erfarenhet att risken när det blir såhär är att jag agerar impulsivt och får saker att ångra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0