Födelsedagsfika och middagsbjudning

Igår var jag hos Sofia som fyllt år för längesen. Min mamma och min kusin var också där. Fikade och surrade. Därefter blev jag bjuden på middag. Eller snarare så bjöd jag in mej själv. Resten av kvällen tillbringades i soffan. Hade jätteångest. Fruktansvärd hjärtklappning. Hon föreslog att vi skulle ta en promenad med Tysse och hyra en film. Efter det så kändes det något bättre och jag somnade i hennes knä. Inatt så sov jag väldigt oroligt, jag hade en massa mardrömmar, och tydligen har jag härjat så att hon har vaknat och försökt trösta mej. Jag minns bara att jag har vaknat och varit jätterädd. Det är väldigt utelämnande att göra så hemma hos henne. Jag känner mej ganska sårbar. Sen är hon lite väl intresserad av vad jag tänker och vad jag känner. Det gör mej också osäker. 

I vilket fall som helst så har jag åkt hem för att baka - vad jag trodde skulle vara fikabröd - men efter många om och men så visade det sej att vi blir bjudna på fika och kaffe, men uppmanas bidra med något ätbart, såsom en paj eller sallad. Nu ska jag göra en jävla kycklingsallad istället. Får fixa det imorgon för jag pallar inte att åka och handla en vända till idag. Jag och mamma ska tillsammans med Tyson träffa uppfödaren och hans syskon utanför Piteå imorgon. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Tyson är i alla fall pimpad, med nytt halsband och nytt koppel. Det kommer nog att bli ganska roligt trots allt. Måste säga att jag är lite förväntansfull faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0