Soffposition

Jag är fan som en Duracellkanin. Igår hann jag tvätta mer eller mindre allt jag äger och har plus lite till systerdottern. Jag hann agera chaufför åt min mamma och mina syskonbarn. Boka veterinärtid gjorde jag också. Dessutom hann jag städa, laga mat och baka. Helt galet! Att åstadkomma mycket gör att jag känner mej nyttig. Det känns som om jag lyckas med saker och det får mej att må bra. Och eftersom jag har varit lite ledsen de senaste dagarna så har det varit extra bra att ha uppgifter att fylla. Jag har inte vilat så mycket och det kanske går lite väl fort emellanåt. Men jag tycker ändå att det gör mej nytta. 

Imorse fick jag lite avlastning. Mitt sällskap vaknade före mej och tog ut Tyson i regnet, kokade kaffe och lät mej sova ut. Absolut inget som jag förväntar mej eller ber om! Men det behövdes nog för jag vaknade med en huvudvärk som i vanliga fall sitter i ett längre tag. Idag så gav den sej redan efter lunch. Det var verkligen tacksamt att jag fick sova ut. Jag hade bestämt träff med en kompis på stan, men jag avbokade för att jag kände att jag behövde vila. Helt klart rätt drag! Gud så skönt jag har det här i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0