I min egen säng

De sista dagarna har varit väldigt trevliga. Vaknade i en annans säng alldeles för tidigt på morgonen. Plockade min jycke och styrde kosan mot vårdcentralen för att dela medicin. Jag hade stannat över både dagen och natten. Det brukar jag inte göra för att det känns så intimt men nu kändes det mest bara naturligt. Sov lite middag och begav mej sen för att möta upp en kompis i stan för att käka och gå på bio.

Ikväll känns det lite ensamt faktiskt. Jag har varit i farten så mycket så jag tror att jag vant mej lite. Såna här stunder går det mycket energi åt till att distansera mej. Det går mycket energi åt till att sätta upp fasaden att jag inte är så brydd i sällskap. Jag skulle aldrig be någon komma hit till exempel. Fastän jag faktiskt vill det. Så jag har gjort det enda rätta; hinkat ett par groggar. Det är väldigt okarakteristiskt för att vara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0