Är visst inte ensam om...

...att finna hästar vara ett stöd. Fann en tråd på bipolarna som startats av en medlem som började rida då hon var manisk. När denne sedan började komma ur depressionen hjälpte ridningen till med att bygga upp självförtroende och självkänsla. På hästryggen tränade medlemmen hållning, avslappning och andning. Medlemmen skriver såhär, "Jag rider fortfarande. Det hjälper mig att andas. En bra andning är nyckeln till min återhämtning. Hästarna har lärt mig att andas."

Några medlemmar hakade på tråden och beskrev sina erfarenheter av hästar. Alla rörande överens; hästar är verkliga terapeuter, på sitt egna hästiska sätt. Jag vet inte om trådstartaren deltagit i hästunderstödd terapi eller om denna hittat den vägen på egen hand. Jag slängde in en länk i alla fall om hästunderstödd terapi. Det visar sej att jag och min torsdagsgrupp inte är ensamma om att uppleva denna läkande känsla.

Jag hittade förresten igen artikeln som gjordes om min grupps hästunderstödda terapi. Den börjar ju vara gammal, men ni hittar den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0